SEO Nedir? Arama Motoru Optimizasyonunun kısaltmasıdır. SEO önlemleri, Google gibi arama motorlarından yapılan arama sonuçlarında daha üst sıralarda yer almak ve sitenize büyük bir giriş elde etmek için yapılan genel bir terimdir.

Unutulmamalıdır ki “SEO” sıralamalarda yükselmek değil, arama motorlarının sitenizi anlamasına ve doğru sonuçları yansıtmasına yardımcı olmaktır.

“Arama sonuçlarında yükseltme” yalnızca optimize edilmiş bir sonuçtur. Özünde, sıralamayı yükseltmek yerine arama motoru robotlarının ve arama kullanıcılarının anlayabileceği ve kullanabileceği kolay bir site/sayfa oluşturmak gerçek SEO ölçüsüdür.

SEO nedir? ve önlemleri söz konusu olduğunda, insanlar genellikle sitelerinin arama sonuçlarındaki sıralamasını yükselteceklerini düşünürler, ancak bu bir hatadır.

SEO , kullanıcılara faydalı bilgiler sağlayabilmek ve arama motorlarını bundan haberdar etmekle ilgilidir

SEO önlemlerinin avantajları ve dezavantajları nelerdir?

SEO nedir? ölçümlerinin sıralamayı yükseltmek değil, arama kullanıcılarının ihtiyaç duyduğu bilgileri kolay anlaşılır bir şekilde özetlemek ve kullanımı kolay bir site oluşturmak anlamına geldiğinden bahsettik.

Şimdi, SEO önlemleri almanın avantajlarını ve dezavantajlarını yeniden teyit edelim. SEO önlemleri almanın ilk değeri, müşterileri istikrarlı bir şekilde çekmeye devam edebilmemizdir.

Bir kez üst sıralarda yer aldığında ve istikrarlı bir konum oluşturabildiğinde, uygun maliyetli bir müşteri çekme kanalı olarak müşteri çekme varlığı haline gelecektir.

Bundan sonra, çok fazla para harcamadan müşteri çekmeye devam etmek mümkündür. Yüksek ölçekte hızlı açılabilen bir web site tasarımı konusunda ısrarlı olalım.

SEO’da, bütçenizi kullanıcılarınız için faydalı içerikler oluşturmak için harcarsanız, siz kendiniz silmediğiniz sürece içerik olarak kalır, böylece paranız boşa gitmez. Bu nedenle uzun vadede reklam maliyetleri düşürülebilir.

İnternet reklamcılığı genellikle anlaşılması kolay bir karşılaştırma olarak verilir. İnternet reklamcılığı genellikle bütçenizi harcadığınız anda sonuç verir, ancak para harcamazsanız.

o noktada müşterileri çekmeyi bırakırsınız, sözde bir kenara atma durumu. SEO, önlemlere başladıktan hemen sonra sonuç üretmez, ancak belirli bir seviyenin üzerinde sonuçlar ürettiğinde, daha sonra maliyet yatırımı yapmayı bıraksa bile müşteri çekmeye devam edebilir.

SEO nedir? ve işleyişi nasıl olmalı?

SEO’nun en büyük ve tek dezavantajı, sonuç almanın genellikle zaman almasıdır

Halihazırda kendi siteniz olsa bile, Google’ın siteyi doğru değerlendirmesini sağlamak için SEO dahili önlemleri, kullanıcılar tarafından değerlendirilecek ve Google tarafından yapılacak içeriklerin oluşturulması gibi uygulanması gereken birçok şey var. değerlendirilmesi gereken zaman.

İyi sonuçlar almanın yaklaşık yarım yıldan bir yıla kadar sürdüğü kabul edilmelidir. Bu nedenle, sadece SEO için değil, kısa sürede sonuç veren İnternet reklamcılığı için de sıklıkla kullanılır.

Sıralamanın SEO tarafından belirlendiği mekanizma

SEO’ya başlamadan önce, Google gibi arama motorlarının sıralamayı nasıl belirlediğinin mekanizmasını anlayalım.

Kabaca bölünmüş, sıralamaya arama motorunda aşağıdaki mekanizma ile karar verilir. Tarayıcılar sürekli olarak Web’de bulunan siteleri arar ve keşfeder.

Devriyelerin sıklığı sitenin boyutuna bağlı olarak değişir, ancak bir sitenin içeriği ne kadar fazlaysa, o kadar sık ​​taranır (sayfalar tarayıcı tarafından tanınır).

Tarayıcı, site tarafından herhangi bir işlem yapmadan sayfayı otomatik olarak tanıyacaktır ancak sınırlı bir süre için etkinlik sayfasını hızlı bir şekilde bulmak isterseniz arama konsolundan tarama isteği gönderebilirsiniz.

Tarayıcı, siteyi harici ve dahili bağlantılara başvurarak keşfedecektir. Siteniz karmaşıklaşırsa, tarayıcıların sayfayı kolayca bulmasına yardımcı olmak için bir site haritası XML’i oluşturun.

Sayfayı “Index” ile veritabanına kaydedin

Tarayıcı sayfayı tanıdıktan sonra, SEO’da anahtar indeksleme yapılır. Dizin oluşturma, tarayıcılar tarafından toplanan bilgilerin Google’ın veritabanına kaydedilmesi anlamına gelir.

Basitçe söylemek gerekirse, toplanan bilgiler her kategori için anlaşılması kolay bir şekilde Google kitaplığına kaydedilir.

Yalnızca sayfa dizine eklendikten sonra siteniz arama sonuçlarında görünecektir. SEO’da ilk adım olarak, sayfalarınızın dizine eklendiğinden emin olmak önemlidir.

İndekslemeden sonra, daha yüksek sıralamayı hedeflemek için sitenin iç yapısını iyileştirmeye ve içeriğin kalitesini iyileştirmeye odaklanacağız.

Bir makale yayınlarken indekslemeyi unutmayın

Bir makale yayınladıktan veya düzeltmeler yaptıktan sonra indeks başvurusunda bulunmak önemlidir. Bir makaleyi yayınlamak, Google’ın onu hemen otomatik olarak dizine ekleyeceği anlamına gelmez.

Bazı durumlarda makale yayınlandıktan birkaç gün veya bir ay sonra indekslenmeyebilir. Bunun olmasını önlemek için , makale yayınlandığında ve düzeltildiğinde arama konsolunda “URL dizine eklenmesini talep etmek” önemlidir .

Dizine ekleme talebinde bulunarak Google tarayıcılarının tercihli olarak gelmesini isteyebilirsiniz. Sıralamadığını düşündüğünüz bir makale dizine eklenmemiş olabilir, bu nedenle makaleyi yayınlarken veya değiştirirken dizine eklenmesini istemeyi unutmayın.
Arama sonucu ekranına yansıyan (sıralama) İşte en önemli sıralama.

Bir kullanıcı arama yaptığında, bilgiler dizine eklenen bilgilere dayalı olarak en alakalı bilgilere göre sıralanır.

Algoritma günden güne dalgalanıyor ve bir kez en üstte görüntülense bile sürekli olarak en üstte görüntülendiği ve sıralamanın sürekli değiştiği anlamına gelmiyor.

SEO nedir? Google tarafından alınan gerçek önlemler nelerdir?

SEO önlemleri için gereken kullanıcıyı ilk sıraya koyar ve kullanıcının en çok istediği bilgileri arama sonuçlarında göstermeyi amaçlar.

Şirket kurulduktan birkaç yıl sonra Google “10 gerçek” listeler ve bunları şirketin politikasının göstergeleri olarak kullanır.

SEO önlemlerindeki bu “10 gerçek” için de söylenebilir, bu nedenle gelecekteki SEO önlemlerinde “10 gerçeğin” farkında olmak önemlidir.

  • Kullanıcıya odaklanırsanız, her şey takip eder.
  • Bir şeyi çok iyi yapmak en iyisidir.
  • Hızlı, yavaştan iyidir.
  • Web’de farklılık işe yarıyor.
  • Sadece bilgisayarınızın başındayken bilgi bulmak istemezsiniz.
  • Yanlış yapmadan para kazanabilirsiniz.
  • Dünyada hala çok fazla bilgi var.
  • Bilgi ihtiyaçları tüm sınırları aşıyor.
  • Takım elbise olmadan ciddi bir şekilde çalışabilirsiniz.
  • “Harika” yeterli değil.

SEO önlemleri için bazı teknik özel bilgilerin gerekli olduğunu düşünebilirsiniz, ancak gerçekte odak kullanıcı üzerindedir.

SEO’da her zaman “Kullanıcıların istediği bilgiyi, kullanıcıların istediği biçimde sağlamak mümkün müdür?” diye düşünün.
SEO önlemleri almak için genel akış
Çeşitli ölçüm araçlarının ayarları, SEO yaparken öncelikle şu anki site performansını kavramak için çeşitli araçlar ayarlayalım, şu an hangi anahtar kelime giriş alıyor.

Ayarlanması gereken araçlar olarak Google Search Console ve “Google Analytics”i tanıtacağız.

Bunların ikisi de Google tarafından resmi olarak sağlanan araçlardır ve sitenizdeki SEO’yu analiz etmek için uygundur. Bu araçları kullanarak SEOsorunlarını belirleyebilecek, önlemleri planlayabilecek ve etkilerini ölçebileceksiniz.

Google Arama Konsolu, kullanıcıların siteye girene kadar hangi anahtar kelimelerin görüntülendiği ve ne kadar giriş yaptıkları gibi davranışlarını analiz etmenizi sağlayan bir araçtır.

Ayrıca sayfanın dizine eklenip eklenmediğini ve kullanıcı deneyimiyle ilgili metrikleri de görebilirsiniz.

Google analitiği
Google Analytics, her makale için ne kadar girişiniz olduğunu, siteye geldiğinden beri sitede ne kadar kaldığınızı ve sitenizde dönüşüm yapıp yapmadığınızı söyler.

SEO önlemleri için anahtar kelimeler belirleme
Mevcut sitenin sonuçlarına bakarak SEO önlemleri alınacak anahtar kelimelere karar vereceğiz. Ulaşmak istediğiniz sitenin amacına verimli bir şekilde yaklaşabilecek anahtar kelimeleri seçelim.

Genel olarak, büyük arama hacmine sahip anahtar kelimeler, eğer en üstte görüntülenebiliyorlarsa büyük bir girişe sahip olacaktır, ancak birçok çakışma vardır ve bunları en üstte göstermenin zorluğu yüksektir.

Öte yandan, küçük arama hacmine sahip uzun kuyruklu anahtar kelimeler olarak adlandırılan anahtar kelimeler için, en üstte görüntülendiğinde beklenen giriş sayısı çok büyük değildir, ancak rekabet azdır ve en üstte görüntülenme zorluğu o kadar yüksek değildir.

Site lansmanının başlangıcında, anahtar kelime seçiminde uzun kuyruklu anahtar kelimelerle giriş toplama stratejisi almak gibi noktalar vardır.

sayfa oluştur (içerik)
SEO’da giriş, genellikle sayfalar (içerikler) eklenerek/değiştirilerek elde edilir. Bunun nedeni, sayfanın (içeriğin) kullanıcının istediği gibi olup olmadığına (kullanıcının arama amacını karşılayıp karşılamadığına) bağlı olarak Google’dan gelen derecelendirmenin değişmesi ve arama sıralamasının değişmesidir.

Müşterileri çekmek için makaleler yazıyoruz ve bazen E TİCARET sitelerinde ürün sayfasının en üstüne çıkmayı hedefliyoruz. Bu alan sitenin amacına bağlıdır.

SEO önlemleri ile üst düzey bir görüntü elde etmeyi hedefliyorsanız, kullanıcıların istediği bilgileri, kullanıcıların istediği formda sunabiliyor musunuz?

Kullanıcının istediği bilgiyi kullanıcının istediği formda sunabilmesi için aşağıdaki açılardan düşünmek kolaydır.

  • Arama amacınıza uygun içerik oluşturma
  • Orijinalliği ve bütünlüğü geliştirmek için
  • Artan Taleplere entegrasyonHer bir öğenin detayları daha sonra açıklanacaktır, bu yüzden “SEO bilinçli içerik oluştururken bastırılması gereken bir nokta var mı?” Anlayabiliyorsanız yeterlidir.

Çeşitli önlemlerin uygulanması
Makale gibi içerikler eklerken SEO için gerekli iç ve dış önlemleri uygulayacağız. Aşağıda, SEO’nun dahili ve harici önlemlerinin bir incelemesi yer almaktadır.

Dahili önlemler = Google’ın sayfaları / siteleri doğru şekilde tanıması / değerlendirmesi için ölçümler
Dış ölçüler = Dış içerikten sayfa/siteden bahsedilerek firma sayfasının/sitesinin yüksek oranda değerlendirilmesi için ölçüler

Tedbirleri uygularken hangi göstergelerin iyileştirilmesi gerektiğini, hangi seviyenin belirlenmesi gerektiğini ve olumsuz etkisi olan herhangi bir gösterge olup olmadığını kontrol edin.

Önlemlerin sonuçlarının gözden geçirilmesi ve sonraki önlemlere karar verilmesi önlemleri uyguladıktan sonra rakamlardaki fiili değişiklikleri kontrol edelim.

Önlemlerin ne zaman uygulandığının ve o zamandan bu yana değişen göstergelerin nasıl değiştiğinin kaydını tutun ve bunların sonuçlarını değerlendirin.

Sonuçlara dayanarak, bir dahaki sefere ne yapacağınıza karar verin ve bir sonraki önlem için kullanın. Bir makale oluştururken, makalenin yayınlandığı tarihi ve arama konsolunda doğrulanabilen 4 göstergenin (tıklama, gösterim, tıklama oranı, sıralama) yayınlandıktan sonra ne kadar süreyle ve hangi seviyeye ulaştığını kontrol edin.

Üst düzey görüntüleme mümkün değilse, içeriği değiştirmek için yeniden yazmayı düşünmelisiniz.  Bu şekilde, SAYFA uygulama önlemleri döngüsünü uygulayarak, sonuçları kaydederek ve sonraki önlemlerde bunları kullanarak önlemlerinin hedeflerine ulaşılmasına yaklaşacağız.