Web sitesi aşamaları; Şirketler sadece istedikleri için web siteleri oluşturmazlar. Bunu bir amaç için yapmaya karar vermeliydin.
Web sitesi aşamaları, amaçların çok çeşitli olması ve ilgili birçok departman ve sorumlu kişinin karmaşıklığı nedeniyle amaç belirsiz olma eğilimindedir. İlgili departmanları dinleyerek ve koordine ederek amacı netleştirerek başlayalım.
Proje planlaması
Web üretiminin amacına karar verin
Web sitenizi ne için oluşturduğunuzun “amacı”nı netleştirin.
Örneğin bir hizmet/ürün sitesi söz konusu olduğunda amaç “satışları artırmak” ve “hizmete yönelik farkındalık yaratmak”tır.
Noksansız Bir site tasarlayın
Web sitenizi oluşturduktan sonra neler olduğunu düşünmek de önemlidir. Amaca ulaşma derecesini değerlendirmek için bir endekse karar verin. Hangi sayısal değerin elde edilmesi gerektiğine dair bir standart varsa, iyileştirme önlemlerini düşünmek daha kolay olacaktır.
Hedefi belirleyin
Web sitenizi kullanması beklenen ana hedef kullanıcıları belirleyin. Hedef kullanıcı kararlarının araştırma ve analizlere paralel olarak verilmesi gerekir.
Ne tür bir kullanıcıyı hedeflediğinize bağlı olarak, nasıl bir yaşam durumu ve ne tür bir mecra ile muhatap olacağınız farklılık gösterecektir. Bu, ne tür bir site kuracağınızı değiştirecektir.
Ek olarak, kişiliği belirleyerek, ilerlemeyi kolaylaştırma etkisi olan ilgili tarafların tanınmasını ayarlamak mümkündür.
Anket / analiz dinamiklerine karar verin
Amaca ve hedefe ulaşmak için hedef kullanıcıyı hayal ederken nasıl bir iletişim yapılması gerektiğini araştırmak ve analiz etmek gerekir. Örneğin, aşağıdaki bilgileri toplamanız ve araştırmanız gerekir:
Mümkün olduğu kadar çok bilgi toplayın.
- Reklam, SEO, arama motoru vb. çevrimiçi olarak alınabilecek önlemler.
- Lisanssız satılan içerikler, dergiler, gazeteler, endüstri gazeteleri vb. için çevrimdışı önlemler.
- Endüstrideki trendler ve karşılaştırma ölçütü olarak kullanılan rekabet ölçütleri
Toplanan bilgileri analiz edelim ve en iyi iletişim yöntemine karar verelim.
Web sitesi konsept kararı
Amaç / hedef, hedef ve anket bilgilerine dayanarak, web sitesinin hangi rolü oynayacağına dair planlama ve site konseptine karar vereceğiz.
Bu konsept, projenin temel politikası haline gelir ve sonraki tüm tasarım, içerik geliştirme ve tasarıma rehberlik eder. Bir sonraki adıma geçtikten sonra konsept değişirse geri dönemezsiniz ve üretimi yeniden yapmak zorunda kalabilirsiniz.
Bu nedenle, her bir ilişkili tarafın tanınmasını uzlaştırmak ve fikir birliği oluşturmak gerekir.
Web sitesi oluşturmak için gereken adımlar içinde mobil uyumluluk
Projenin içeriğine karar verildikten sonra web sitesini tasarlayacağız.
1. UX tasarımı
UX, Kullanıcı Deneyiminin kısaltmasıdır ve hedefin ürün veya hizmetle temasa geçerken nasıl bir deneyim yaşayacağını tasarlama sürecidir.
Hangi zamanlamada ve nasıl ne tür içerikler çekilecek? Nasıl hissediyorsun? Deneyimi tasarlayacağız.
Karar vermek ve ilerlemek için bir temel oluşturmak için “Müşteri Yolculuğu Haritası” ve “Kullanıcı Senaryoları” gibi çerçeveleri kullanın.
2. İçerik planlaması
UX tasarımı Tasarıma dayalı olarak ne tür içerik sağlanması gerektiğini düşünün. Gözlerinizi yayıncının “iletmek istediği” ile kullanıcının “isteği” eşleşecek şekilde hizalayarak rahat bir deneyim sunmayı planlayalım.
Aynı sektördeki diğer firmaların web sitelerine başvurarak ve yayınlamak istediğiniz içerikleri ilgili kişilere duyarak karar verelim.
SEO önlemlerinin dikkate alınması; SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) için dikkate alınması, içerik planlaması için de önemlidir. İçeriği, kullanıcılar için ne tür anahtar kelimelerin bulunduğu ve arama amaçları için ne tür içeriğin önemli olduğu perspektifinden düşünmek de önemlidir.
3. Site yapısı tasarımı
Web sitesi aşamaları, Site yapısını tasarlamak, gönderilecek içeriğin önceliğine kullanıcının göz atma durumuna göre karar vermek anlamına gelir.
Örneğin, bir süpermarketi açarken, müşterinin hangi girişten gireceğine, ilk önce hangi rafa bakacağına ve hangi rafa geçeceğine karar vermek benzer olabilir.
Ancak, farklılıklar olarak aşağıdaki öğeler olduğunu lütfen unutmayın.
- Web’in sayısız girişi vardır ve mağazaya girmek için çeşitli motifler vardır.
- Bir web sitesinin link vererek doğrudan içeriğe gidebileceği nokta.
- Sitede arsanın büyüklüğü gibi herhangi bir kısıtlama olmadığı için genişleme ve daralma meydana gelecektir.
Site yapısı aşağıdaki iş süreci ile tasarlanmıştır.
- İçerik uyumunu sistematize edin
- Her içeriğin alaka düzeyini netleştirin
- Hedef kullanıcıların rahatça geçiş yapmasını sağlayan navigasyon tasarımı
- İçeriği doğru bir şekilde düzenlemek için etiketleme
Aynı kategorinin içeriği dağınık ve düzenlenmişse, izleyicinin onu görmesi zor olacaktır. Tekrar erişim sağlanamayabilir.
Web sitenizi kullanımı kolay hale getirmek de kullanıcıları cezbedecektir.
Siteniz birden fazla siteyi kapsıyorsa, yapınıza uyan herhangi bir alan adı düşünün.
Sayfa yapısı tasarımı
Site haritasından yola çıkarak tel çerçeve adı verilen bir ekran tasarım çizimi yapacağız.
Bu, her sayfada ne tür bilgilerin yayınlanacağının bileşenlerinin tanımlanması sürecidir. Bilginin önemine göre bilgi akışı ve yerleşimi tanımlanabilir.
Tel çerçeveler, ilgili üyelerin ne tür sayfalar oluşturacağını paylaşmak ve anlamak için önemli bir belgedir.
Katılan üyelerin aynı anlayışa sahip olabilmesi için, tel kafese “En önemli içerik olduğu için onu öne çıkarın!” gibi bir atama veya amaç ekleyin.
Web Sistemini tasarlayın
Verilen koşullara ve site yapısına göre nasıl bir sistem getireceğimizi tasarlayacağız.
Güncellemelerin çok olduğu yerlerde CMS tanıtılacak mı? Eğer öyleyse, sizin için en iyi CMS nedir? Wordpress iyi mi? Diğer CMS düşünülmeli mi? Sıfırdan mı geliştiriyorsun? Gibi çeşitli koşulları göz önünde bulundurmak gerekir.
Sistem tasarımında dikkat edilecek noktalar
- Gereksinimleri tam olarak karşılayabilir misiniz?
- Bütçe dahilinde uygulanabilir mi?
- Gerekli güvenliği sağlıyor musunuz?
- Bakımı kolay mı?
- Genişletilebilirliği düşünebilir misiniz?
web Tasarım inşaası
Web sitenizi tasarladıktan sonra tasarlamaya başlayalım. Tasarımın sadece duygu ve tat ile ilgili olmadığını belirtmek önemlidir. Tasarım süreci, web sitesinin amacından yola çıkarak tasarım konseptine karar vermek ve bilgi tasarımı için uygun görsellere dahil etmektir.
Tasarım konseptinin tasarımı
Tasarım konseptini proje içerisinde ortak bir anlayışa sahip olacak şekilde belirleyin ve sübjektif görüşlerden etkilenmeden tutarlı bir görsel tasarım oluşturun.
Ürün ve hizmet konsepti ve iletişim tasarımından yola çıkarak kullanıcıya ne tür bir tasarımın uygun olduğunu sözlü olarak aktaracağız.
Ayrıca resim panoları gibi resimleri paylaşmak için görselleştirilmiş ürünler oluştururken daha yüksek doğrulukta ortak bir imaja sahip olmak, üyeler arasında “iyi tasarımı” paylaşacak ve sorunsuz olacaktır.
- Tasarım konsepti Aşağıdakiler tasarımda kesinleşen şeylerdir.
- Tasarımın yönünü özetleyen metin
- Ana renk kuralları
- Yazı tipi kuralları
- Görüntü malzemeleri vb. için yön kuralları
- Kaba düzen kuralları
- Ortak parça kuralları
Malzemeyi hazırlayın
Tasarım konseptine göre web sitesinde kullanılmak üzere görseller, metinler ve illüstrasyonlar hazırlayın. Satış malzemeleri, kurum içi malzemeler, fotoğraf gibi malzemelerin hazırlanması.
Ayrıca mevcut malzeme kullanılamıyorsa resim çekerek malzemeyi hazırlayabiliriz. Bir web prodüksiyon şirketinden stok fotoğrafları gibi görsel materyalleri satın almak veya kiralama sitesinden materyalleri düzenlemek de mümkündür. Kimin neyi hazırladığı konusunda net olun.
Tasarım kompozisyonu üretimi
Materyal hazır olduğunda, her sayfanın tasarımına devam edin. Bitmiş ürüne tasarım kompozisyonu denir. Tasarım konseptine göre üretilecektir ancak görselleştirirken herhangi bir rahatsızlık veya rahatsızlık olup olmadığını kontrol ederek ilerleyelim. Bu, yüksek kaliteli bir tasarım elde etmeyi mümkün kılar.
Tasarım oluştururken alınacak önlemler
Yaygın bir sorun, tasarımın gerçekleştirilemeyen özellikleri ifade etmesidir.
Sadece görünüşü değil aynı zamanda sistem çalışırken tasarımda bir sorun olmadığını da kontrol edelim.
Uygulama-Sistem geliştirme, kodlama
Bir tasarım kompozisyonunuz olduğunda, sistemi uygulayabilir ve bir web tarayıcısında görüntülenebilmesi için bir web sitesi olarak çalışabilmesi için oluşturabilirsiniz.
Bu çalışmaya “sistem geliştirme”, “kodlama”, “işaretleme” vb. denir. Sistem geliştirme, HTML ve JavaScript kullanan bir “ön uç” ve PHP gibi bir sunucu dili kullanan bir “arka uç” olarak ayrılmıştır. Her biri farklı şekilde yapılabileceğinden, montajdan önce gerekli montaj alanını ve her bölmeyi netleştirelim.
Uç noktalara dikkat edin
Esas olarak, tasarım kompozisyonu ile aynı şeyin İnternette görülebilmesi için görsel yönü ayarlama işlemidir. Kaynak kod denilen bir dilde yazmak bir görevdir.
Sadece web sayfasında görünen yazıları değil, süslemeleri de uygulayacağız. Esas olarak HTML, CSS ve JavaScript gibi dillerde oluşturulmuştur.
Sunucu yapısı
Bu, bir sunucu üzerinde çalışan bir program geliştirme sürecidir. Bu işin görünmeyen bir parçası, bu yüzden çok iyi çıkmayabilir.
Örneğin, restoran rezervasyon hizmetini kullanarak bir restoran için rezervasyon yaptığınızı varsayalım. Bu durumda mağaza ile işbirliği ve rezervasyon resepsiyon e-postası gibi çeşitli işlemler gerçekleştirilecektir. Bu tür kullanıcılara görünmeyen arka taraf, arka ucun devreye girdiği yerdir.
Yaygın sistemler, WordPress gibi CMS (içerik yönetim sistemi) ve çevrimiçi mağazalar oluşturmak için kullanılan EC-CUBE gibi paket sistemleri içerir.
Ayrıca bu sistemleri kurmaktan ve ayarları kişiselleştirmekten de sorumluyum. Tabii ki kendi sisteminizi kurmak istiyorsanız, backend mühendisinden sorumlu olacaksınız.
Back-end alanında, programlamanın yanı sıra web siteleri yayınlamak için sunucu tasarımı ve domain ayarları gibi altyapıları da hazırlıyoruz. Ardından, sunucu ayarlarını ve etki alanı ayarlarını tanıtacağım.
Sunucu ayarı nedir?
Genel olarak, bir sunucunun görüntüsünü bilmiyor olabilirsiniz, ancak kısaca, kullanıcının talep ettiği bilgileri depolayan bir veri hangarı olarak düşünün. Ancak, sadece saklayarak bilgi sağlayamaz.
Bu nedenle, bilgi sağlamak için sunucunun bilgiyi dağıtmak için bir program çalıştırması gerekir. Bunun için kişisel bilgisayarın işletim sistemini (Windows işletim sistemi vb.) ve diğer gerekli yazılımları kurmak ve ayarlamak gereklidir.
Bu görevlere genellikle sunucu ayarları denir.
Web Yapılandırma
- Sunucu seçimi ve sözleşmesi
- işletim sistemi kurulumu
- Ara yazılımın kurulumu
- Yük dengeleyici gibi ayarlar
- güvenlik ayarları
* Spesifik iş içerikleri, sözleşmeli sunucuya göre farklılık gösterir, bu yüzden sözleşme içeriğini mühendis ile onaylayarak devam edelim.
Etki alanı ayarı nedir?
Etki alanı, siteye göz atarken girdiğiniz .com veya .co.jp gibi URL’dir. Bilgilerin sunucuda saklandığını ancak bilginin nerede olduğunu bilmeden kullanıcının oraya ulaşamayacağını anlattım.
Sunucuya daha sonra posta kodu gibi 151.101.1.195 gibi bir IP adresi atanır . Ancak bu sayı tek başına bize ne tür bir bilgi olduğunu söylemez ve kullanıcı bunu hatırlayamaz.
Ana çalışma aşağıdaki gibidir.
- Alan seçimi, sözleşme
- Sunucu seçim sözleşmesi
- sunucu ayarları
- Sunucu ve etki alanını bağlama
Web sitesi aşamaları Test yayını
Web sitesi aşamaları, arka planda yapılan her aşamayı test ettikten sonra teknik olarak hazırsınız. Bu işleme “işlem doğrulama” veya “hata ayıklama” denir.
Kullanıcıların web sitelerini görüntüledikleri çeşitli ortamlar vardır. Tüm kullanıcıların ekranı tasarlandığı gibi görebildiğini ve sistemin belirtildiği gibi çalıştığını kontrol edin.
Tek bir düzeltme olmadan yayınlayabilmek çok nadirdir, bu nedenle bir test ve düzeltme dönemi planladığınızdan emin olun.
Ayrıca testte sıkıntı yaşamamak için uygulamadan önce işlemin nasıl bir ortamda garanti edildiğine karar vermek önemlidir. Ayrıca nasıl bir fonksiyon ve nasıl bir ortamda çalışmasını kontrol edeceğiz gibi “test tasarımı” yapalım.